Unul din doi români își cumpără haine la mâna a doua. Este modalitatea prin care fac față prețurilor uriașe de acum. Nu numai pensionarii, dar și tinerii au devenit mai nou clienți fideli ai magazinelor second hand. Magazinele second hand au devenit preferatele celor care nu pun preț pe noutate, ci pe calitate. „Și bogat, și sărac tot economie vrei să faci și chiar am găsit lucruri minunate”,
Această doamnă nu a zăbovit prea mult la galantarele cu hain. A găsit, a probat și ne-a arătat ce și-a achiziționat. Fie că sunt în căutarea unor haine simple, fie că își caută ceva de brand, numărul celor care calcă pragul magazinelor cu produse second hand a crescut constant.
„Sunt și promoții bune, sunt uneori și brand-uri atractive și de calitate”. „Sunt și de firmă și sunt și la bani buni”, „Sa să te duci în magazin să îți iei e foarte scump”, au mai spus clienții magazinelor second hand.
Vânzările din magazinele second hand continuă să crească de la an la an
Datele arată că anul trecut unul din doi români a cumpărat haine din magazinele second hand.
„E o constrângere a bugetului pe care o au și care face să se orienteze către piața de second. Și second-ul este o fereastră către cumva o calitate mai bună a hainelor la un preț accesibil, la care nu pot să-ți iei ceva comparabil în prezent”, a declarat Alexandru Dincovici, sociolog.Valoarea pieței globale de haine second hand a fost anul trecut de 177 miliarde de dolari.
Estimările sunt că în 2027 vânzările vor depăși 350 de miliarde de dolari.