Vom avea autostradă pe Valea Prahovei cel mai probabil peste 16 ani. Acestea sunt previziunile autorităților care abia acum se organizează în acest sens. Despre motivele pentru care durează atât de mult a venit cu detalii reporterul Adrian Jătăreanu, în cadrul jurnalului NEWSTIME.
„Studiile de fezabilitate și proiectul ar putea să dureze cinci ani, dar urmează și alți pași birocratici destul de anevoioși. De exemplu, contestațiile licitație sau caietul de sarcini ar putea adăuga patru ani, iar construcția efectivă a autostrăzii ar putea să dureze în cel mai fericit caz în jur de cinci an. La toate acestea am mai putea să adăugăm o perioadă de doi ani de întârzieri neprevăzute și vorbim aici despre probleme cu vremea, de exemplu, sau falimentare a firmelor care se ocupă de construirea autostrăzii sau chiar tăierea finanțării.
Traseul final al autostrăzii Ploiești-Brașov a fost avizat
În luna iulie a acestui an, Compania de Drumuri a avizat traseul final al autostrăzii Ploiești-Brașov. Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a anunțat pe pagina sa de Facebook că proiectul va costa în jur de 5,5 miliarde de euro, fără TVA.
„Am avizat astăzi în CTE- CNAIR varianta finală de traseu pentru autostrada Ploiești- Brașov! În lungime totală de 112,7 km (cu sectorul Cristian- Râșnov) această autostradă va avea 12 noduri rutiere, 13 tuneluri (12,4 km) şi 61 de structuri (28,75 km). Costul estimat pentru construcția autostrăzii este de 5,5 miliarde euro fără TVA", a scris Pistol.
Autostrada Ploiești- Brașov va asigura conectivitatea între centrele turistice importante de pe Valea Prahovei, respectiv Comarnic, Sinaia, Azuga, Predeal și Brașov. Traseul autostrăzii traversează 23 de Unități Administrativ Teritoriale (UAT).