Vom avea autostradă pe Valea Prahovei cel mai probabil peste 16 ani. Acestea sunt previziunile autorităților care abia acum se organizează în acest sens. Despre motivele pentru care durează atât de mult a venit cu detalii reporterul Adrian Jătăreanu, în cadrul jurnalului NEWSTIME.

Citește și: Capitala cu două centuri, niciuna finalizată. Șoferii sunt revoltați, autoritățile dau explicații: „Trebuia să fie gata în acest moment”

„Studiile de fezabilitate și proiectul ar putea să dureze cinci ani, dar urmează și alți pași birocratici destul de anevoioși. De exemplu, contestațiile licitație sau caietul de sarcini ar putea adăuga patru ani, iar construcția efectivă a autostrăzii ar putea să dureze în cel mai fericit caz în jur de cinci an. La toate acestea am mai putea să adăugăm o perioadă de doi ani de întârzieri neprevăzute și vorbim aici despre probleme cu vremea, de exemplu, sau falimentare a firmelor care se ocupă de construirea autostrăzii sau chiar tăierea finanțării.

Așadar, visul de a avea autostradă care să străbată stațiunii de pe Valea Prahovei pare unul tot mai îndepărtat. Un secretar de stat din Ministerul Transporturilor a declarat că abia în anul 2040 am putea să circulăm pe o astfel de șosea de mare viteză. Asta înseamnă că pe peste 16 ani abia am putea să vedem Autostrada Ploiești-Brașov inaugurată. Atât momentan despre acest subiect”
, a declarat reporterul NEWSTIME.

Traseul final al autostrăzii Ploiești-Brașov a fost avizat 

În luna iulie a acestui an, Compania de Drumuri a avizat traseul final al autostrăzii Ploiești-Brașov. Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a anunțat pe pagina sa de Facebook că proiectul va costa în jur de 5,5 miliarde de euro, fără TVA. 

„Am avizat astăzi în CTE- CNAIR varianta finală de traseu pentru autostrada Ploiești- Brașov! În lungime totală de 112,7 km (cu sectorul Cristian-

Râșnov) această autostradă va avea 12 noduri rutiere, 13 tuneluri (12,4 km) şi 61 de structuri (28,75 km). Costul estimat pentru construcția autostrăzii este de 5,5 miliarde euro fără TVA", a scris Pistol. 

Autostrada Ploiești- Brașov va asigura conectivitatea între centrele turistice importante de pe Valea Prahovei, respectiv Comarnic, Sinaia, Azuga, Predeal și Brașov. Traseul autostrăzii traversează 23 de Unități Administrativ Teritoriale (UAT).