Bucureștiul a devenit capitala cu două centuri, dar niciuna finalizată. Șoseaua de centură este în reparații iar autostrada nouă A0 este în construcție, iar stadiul lucrărilor pare departe de a se fi încheiat.

Deși autoritățile promit că 2026 va fi anul marilor realizări iar ambele centuri vor fi gata, oamenii sunt sceptici.

Autostrada A0, o nouă șosea de mare viteză care va dubla actuala șosea de centură și va ocoli Bucureștiul, măsoară circa o sută de kilometri.

A0 va fi construită în așa fel încât să aibă legături directe cu celelalte autostrăzi și să fie accesibilă din toate direcțiile. O primă bucată din A0 va fi deschisă circulației chiar în acest an, dar și aici sunt piedici.

„Din cei 19 kilometri, cât are lotul 2 nord din autostrada de centură, deocamdată numai nouă kilometri și jumătate vor fi dați în folosință, iar restul rămân muzeu.

Oricum, și inaugurarea a întârziat. Dacă ar fi trebuit inițial să putem circula pe această porțiune încă din octombrie, iată că abia din luna noiembrie ne vom putea bucura de cei câțiva kilometri de autostradă”
, a transmis Mădălina Bichir, reporter Kanal D.

Slabe șanse însă de alte inaugurări în acest an.

„Dacă până la sfârșitul anului nu vom avea condiții meteo vitrege, este foarte plauzibil să se deschidă și lotul unu, dacă nu, și apar aceste probleme meteo, în prima parte a anului viitor se va deschide

și lotul unu. Problema reală pe A0 sud este dată de lotul trei, acolo ar fi trebuit tot anul ăsta să se termine lucrările. Noi vorbim deocamdată de un progres fizic de undeva aproape de 60%”, a declarat Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR.

Toți cei 101 kilometri de autostradă ar trebui să fie dați în funcțiune în 2026

Doar că mai avem de așteptat până în 2026, atunci când autoritățile au promis că toți cei 101 kilometri vor fi dați în funcțiune.

Același termen limită îl are și autostrada Moldovei, care are însă o lungime de trei ori mai mare, respectiv 319 kilometri, și ale cărei lucrări au început anul trecut.

Aruncăm o privire și asupra actualei centuri. Nici aici lucrurile nu stau mai bine. Încă din 2007 autoritățile se opintesc să o lărgească, dar lucrările de modernizare bat pasul pe loc pe multe tronsoane. În fiecare dimineață, pe porțiunea de centură dintre DN2 și Autostrada Soarelui se merge bară la bară.

„Pasajul Cernica ar fi trebuit finalizat încă de anul trecut, însă nu e gata nici acum. Greu merge și lărgirea șoselei de centură, de la două benzi la patru. Sunt 11,5 kilometri care ar fi trebuit să fie gata tot din 2022, însă lucrările bat pasul pe loc”, a mai explicat reporterul Kanal D.

„Trebuia să fie gata în acest moment.

Firma care a câștigat licitația nu a performat și din acest motiv am reziliat contractul în luna decembrie anul trecut. Sper ca în primăvară maximum să avem constructor și să reînceapă lucrările”, a explicat Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.