Nicușor Dan a declarat la emisiunea „Play IT” că integrarea Google Maps a avut un impact semnificativ asupra transportului public. Ce a mărturisit primarul Capitalei despre semaforizarea inteligentă și implementările viitoare care vor avea loc în București.
Nicușor Dan, despre semaforizarea inteligentă
Acum, prin Google Maps, utilizatorii pot vedea în timp real locația vehiculelor și estimările pentru sosirea autobuzelor. În plus, multe vehicule sunt echipate cu dispozitive care măsoară numărul de pasageri, oferind informații despre gradul de încărcare al acestora.
„ Faptul că ne-am conectat la Google Maps a avut un impact foarte mare. Pentru că Google Maps este peste tot, avem locația tuturor vehiculelor în timp real, stăm în stație și știm exact când o să vină autobuzul și pentru cam jumătate din vehiculele noastre, foarte curând, o să avem, pentru că
Primarul Capitalei a vorbit despre schimbările care vor avea loc
Nicușor Dan a vorbit despre importanța implementării semaforizării inteligente în transportul public. Potrivit lui, actualizarea din 2010 a fost benefică la acel moment, dar nu a fost întreținută și tehnologia a evoluat. Planul actual prevede echiparea a 500 de intersecții cu camere care vor număra vehiculele și vor trimite informațiile către un server central. Acest server va ajusta timpii semaforului pentru a optimiza fluxul de trafic.
„Dacă vorbim tot despre transport, foarte important o să fie când o să facem semaforizarea inteligentă, în sfârșit. Ce s-a făcut în anul 2010 a fost bine pentru momentul acela, numai că nu a mai fost mentenanță, s-a schimbat tehnologia. Deci noi în linii mari o să avem 500 de intersecții, cu camere. Camerele alea o să numere vehiculele care așteaptă pe fiecare din sensuri, o să transmită informația într-un server central și el o să dea drumul și o să spună cât să fie verde și cât să fie roșu, o să optimizeze”, a mai spus Nicușor Dan.
Primarul Capitalei a menționat că sistemul vechi de semaforizare, care includea aproximativ 230-240 de intersecții, nu mai funcționează complet din cauza deteriorării cablurilor îngropate. Înlocuind vechiul sistem, se va instala unul nou cu 544 de intersecții.
„În momentul acesta, cum era sistemul vechi, erau cam 230-240 de intersecții. Ele nu mai funcționează toate. Erau niște fire care erau îngropate în asfalt, s-au mai răzuit, au mai înghețat. O să schimbăm tot și o să avem 544.”, a mai spus primarul Capitalei.