Mai este puțin până la Black Friday, iar pregătirile în marile magazine au început de la reduceri la electrocasnice, telefoane sau chiar mobilă. Toate vor să atragă clienții cu prețuri promoționale. Românii care așteaptă tot anul startul evenimentului spun că au deja listele pregătite cam tabele. Anca este una dintre persoanele care se organizează foarte bine când vine vorba de ofertele de Black Friday. De jumătate de an ea își notează prețurile produselor preferate.
Citește și: Un magazin din România vinde ulei la 1 ban! Clienții au crezut că nu e adevărat: „E o farsă”
„Urmăresc niște produse pe care le am în minte. Le urmăresc prețurile de câteva luni și profit de ocazie, chiar aștept pentru achiziționarea unor electrocasnice, de exemplu. Sunt foarte curioasă și de asta mi-am trecut într-un tabel și prețurile”,
De altfel, în ultimii ani, oamenii învață să cumpere mai organizat produse scoase la ofertă și urmăresc din timp site-urile de profil. Este și cazul lui Lucian. „O să urmăresc un laptop, o chestie de generație mai nouă. Cred că e cazul să mai schimbăm din aparatură. Cu siguranță bugetul va fi alocat exact în funcție de prețuri, pentru că cu siguranță prețurile de anul trecut nu sunt la fel ca și anul ăsta. Astea sunt mai mari, totul a crescut și atunci bugetul va fi mai mare. Undeva în jur de 4.000 de lei”, a declarat tânărul.
Marile lanțuri din România au început deja pregătirile
Deși mai este mai bine de o săptămână până când se va da startul ofertelor de Black Friday, marile lanțuri de magazine au început pregătirile.
„Suntem în zona de electrocasnice mici și din experiența anilor anterior asta este zona în care clienții în perioada de promoții Black Friday o vizitează cel mai mult. Toate produsele pe care le vom comercializa vor fi marcate la raft cu flyere și afișe”, a declarat Mădălin Ilinca, director magazin.
Pe lângă laptopuri, televizoare sau gadgeturi, clienții își îndreaptă atenția în ultimii ani și spre alte zone.
Cei care vor să evite aglomerația pot face cumpărăturile online. Clienții vor avea posibilitatea să găsească aceleași produse, la aceleași prețuri astfel încât să fie comod și pentru cei care nu doresc să se deplaseze în magazinele fizice să facă achiziții.
Potrivit statisticilor, anul trecut de Black Friday românii au făcut cumpărături de aproape 20 de milioane de euro. Printre produsele preferate s-au numărat cele de IT, electrocasnice, laptopuri, televizoare, dar și telefoane. Anul acesta, Black Friday va avea loc începând cu 10 noiembrie.