Rafturile magazinelor, din ce în ce mai goale. Efectul scumpirilor se vede cel mai tare în magazinele de cartier. Oferta de la raft nu mai este la fel de bogată ca în anii trecuți. Comercianții au renunțat să mai aducă în magazin sortimentele mai scumpe care nu mai au căutare.
Oamenii recunosc că odată cu explozia prețurilor cumpără ce este mai ieftin și își permit doar strictul necesar.
Citește și: Cafeaua, mai scumpă ca mâncarea
Patronul renunță la produsele mai scumpe. De exemplu, dacă în urmă cu un an avea în ofertă patru sortimente de unt, acum mai are doar unul, pe cel mai ieftin.
„Sortimentele mai scumpe au fost scoase de la raft pentru că nu erau căutate”, spune comerciantul.
Rafturile magazinelor, din ce în ce mai goale. Românii se limitează doar la strictul necesar: „Sortimentele mai scumpe au fost scoase de la raft”
Patronii chioșcurilor de la parter de bloc spun că vânzările sunt mai mici ca niciodată așa că rafturile din magazine încep să semene tot mai mult cu buzunarele oamenilor, tot mai sărace.
„Multe sortimente am scos de la vânzare. Conserve am scos de la vânzare. Luăm mult mai puțină marfă față de anul trecut, de exemplu. Ne aprovizionăm mai puțin pentru că nu se vinde și atunci mie îmi expiră pe raft”, a completat vânzătoarea.
Cei care trec pragul magazinelor mici ies cu un produs sau două. Oamenii recunosc că prețurile i-au făcut să aibă un meniu limitat.
Client: „Ceapă, cartofi, roșii, ceva de băut. Dacă să zicem anul trecut luam ceva mic de aici cu vreo 10,20 de lei, acum trebuie să plătesc cincizeci de lei.”
Vânzătoare: „Acum cred că luăm un bax de zahăr pe lună și atât. Anul trecut luam două, trei. Uleiul la fel, luam trei baxuri de ulei, acum nu.
Alimentele s-au scumpit în medie cu 17% față de anul trecut. În topul scumpirilor se află untul, brânza, carnea, legumele și pâinea.