Clienții au rămas fără biletele de avion și fără camerele de hotel achitate. Situația a afectat în special familii care și-au rezervat sejururi cu mult timp înainte, plătind sume importante, dar care acum se confruntă cu pierderi financiare și dificultăți majore în timpul concediului.

Citește și: VIDEO Premierul Ilie Bolojan propune reducerea cu 40% a personalului din primării pentru a stopa risipa bugetară

Cinci familii din Ploiești, care și-au rezervat din timp un sejur în Antalia, au fost printre cele mai afectate. O familie cu doi copii a plătit 2700 de euro pentru această vacanță, însă, în momentul în care trebuiau să plece, au aflat că serviciile nu au fost achitate de agenție. „Ne-am trezit vineri seară în stare de șoc, așteptând să ne sune cineva. A fost o glumă proastă.

Toți am făcut mari sacrificii pentru această vacanță”,
a declarat unul dintre turiști.

Mai grav este că unii turiști sunt blocați la peste 1000 de kilometri distanță de casă, fără posibilitatea de a-și continua concediul sau de a se întoarce în siguranță.

Reprezentanții turiștilor au descoperit că agenția locală din Ploiești avea un parteneriat cu o altă companie, recent intrată în insolvență.

Operatorul intermediar ar fi fost responsabil cu plata biletelor de avion și a cazării, însă aceste plăți nu au fost efectuate. „ Am un contract, am factură, am chitanță cu această societate. Eu am dat banii dânsei, nu am treabă cu cocktail-ul. Cu cine lucrează dânsa nu este problema mea”, a spus un client revoltat.

Reprezentanții agenției din Ploiești susțin că nu sunt responsabili pentru situația creată, deoarece ei au acționat doar ca revânzători în cadrul parteneriatului și au respectat toate termenele de plată.

Plățile au fost făcute cu o lună conform cadențelor și banii nu sunt la noi. Înțelegem situația clienților, dar nu putem să-i ajutăm”, au declarat aceștia.

Situația este cu atât mai gravă cu cât sute de turiști care au plecat deja în concediu s-au trezit fie în aeroport, fie în fața hotelurilor, fără să aibă sejururile achitate, ceea ce le-a compromis serios vacanțele. În acest context, Ministerul Economiei a creat o celulă de criză pentru a veni în sprijinul turiștilor români afectați de această situație.