La nici două luni de la deschidere Golden Gate-ul românesc, de la Brăila, a intrat în reparații. După ce în mediul online au apărut imagini în care era surprinsă starea deplorabilă a șoselei, muncitorii au fost chemați să decoperteze asfaltul proaspăt turnat ca să-l înlocuiască deja cu unul nou.

Au fost găsiți și vinovații: șoferii care nu au respectat limitele de tonaj, spun autoritățile.

Golden Gate-ul românesc, reasfaltat după 2 luni. Brăilenii sunt revoltați: „Proasta calitate a asfaltului, asta este”

Inaugurat cu fast în iulie, Golden Gate de România a început să dea semne că are probleme încă de acum o lună, când șoferii au observat că asfaltul este plin de denivelări. Pe internet au apărut mai multe imagini în care se vede cum pe mai multe porțiuni șoseaua proaspăt turnată seamănă mai degrabă cu un drum vechi de zeci de ani.

Cele mai multe probleme au fost semnalate pe prima bandă de mers, pe sensul spre Brăila. Pentru a arăta cât de mare este denivelarea, unii internauți s-au folosit chiar de încălțămintea proprie. Probleme au fost semnalate și pe drumul de legătură spre pod, iar după mai multe plângeri privind asfaltul încrețit, constructorii au început lucrările de decopertare și reasfaltare.

Citește și: Copac căzut peste un bătrân din Capitală. Oficialii pasează vina de la unul la altul

Acestea au fost efectuate doar pe pod însă, căci drumul către acesta a rămas și în continuare în aceeași stare. Potrivit autorităților, de vină pentru problemele apărute sunt șoferii care nu au respectat restricțiile de tonaj. De altfel, mulți dintre ei au fost și amendați.

„Principala cauză a fost circulația cu supratonaj în perioada în care noi instituisem restricții din cauza caniculei la 7,5 tone, acolo s-a circulat și cu 80 de tone.

Noi am cerut constructorului să verifice și formula și rețeta asfaltului, pentru a nu se mai repeta astfel de situații”, a declarat Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR.

Brăilenii însă, au o altă variantă.

„Nu au fost restricții în mod oficial, a circulat cine a vrut și cine nu a vrut și după bunul plac”, „Proasta calitate a asfaltului, asta este”, „Mare durere pentru orgoliile noastre și mare păcat pentru bugetul țării.

Atunci când se face un lucru, nu se face pentru maximum de rezistență, că să treacă și să treacă și? Că doar nu s-a construit un pod de asemenea anvergură ca să se plimbe copilașii cu trotinetele”, spun localnicii.

Aceasta nu este singura problemă pe care a întâmpinat-o podul de peste Dunăre. În urmă cu două săptămâni, constructorii au verificat peste o sută de mii de șuruburi, după ce pe rețelele de socializare a apărut o filmare în care un internaut semnala faptul că acestea ar fi slăbite.

Recepția oficială a podului nu a fost însă făcută, astfel că întreaga responsabilitate pentru problemele care au loc pe podul de Brăila rămâne în continuare a constructorului. Podul care leagă județul Brăila de Tulcea a necesitat o investiție de peste 300 de milioane de euro.