Șefii Poliției Constanța s-au auto pedepsit și au plecat de bunăvoie din funcțiile de conducere după accidentul din stațiunea 2 Mai. Chiar și așa, Ministrul de Interne promite reformarea sistemului și scoate la iveală greșelile grave produse în orele de dinaintea tragediei care a curmat viața a doi studenți. Culmea, este tras de urechi chiar de premierul care cere măsuri mai dure.

În timp ce apropiații îi plâng pe Sebi și Roberta, ancheta înaintează cu dificultate.

Accidentul s-a produs la ora 05:20. Înregistrarea audio de pe camera lui Sebastian surprinde impactul devastator și momentul în care se sună la 112, probe vitale pentru anchetă, ignorate complet de polițiști.

Conform Ministrului de Interne, șoferul plecase la 04:30 din sediul Poliției. În cele 50 de minute scurse, șefii Poliției Constanța vor să credem că tânărul s-a transformat din șofer model într-un pericol. Ar fi mers la Vama Veche, s-ar fi drogat într-o pensiune și apoi a produs accidentul.

Analizele au scos la iveală că individul avea șase substanțe periculoase în organism.

Tânărul a recunoscut că s-a drogat iar acum, din cauza dependenței, primește un medicament tip substitut în arest, spun surse din anchetă.

„Tragem semnale de alarmă, după sfârșitul pandemiei când practic consumul de substanțe psihoactive în România, dar nu numai, și în Europa, a crescut exponențial”,

a declarat Cristian Oprișan, fost șef Anti Drog.

Raportul prezentat luni la Ministerul de Interne  face inventarul erorilor grave comise de șefi și de agenții din subordine. În noaptea accidentului nu s-a găsit un polițist care să folosească aparatul drug test.

De ce era important? Apelul la 112, dat înainte de accident, anunța că șoferul conduce haotic, iar martorul vorbește inclusiv despre un posibil consum de droguri.

Citește și: Tragedia de la 2 Mai- Un lanț de erori în Poliție. Ce a scos la iveală ancheta Ministerului de Interne?

„S-au stabilit carențe în actul managerial, instructajul polițiștilor delegați nu a fost adaptat tuturor elementelor situației operative”, a spus oficialul.

Dacă agenții nu aveau experiență atunci e greu de înțeles ce s-a întâmplat cu șeful Poliției Rutiere Constanța, care era pe teren în momentul în care șoferul de 19 ani a fost oprit prima dată, cu ore

bune înainte de tragedie. Cei de pe teren nu au sesizat lipsa semnului de începător și nici lipsa poliței RCA. Ultima probă ar fi salvat două vieți. Fără asigurare, plăcuțele de înmatriculare ar fi trebuit ridicate. Prin două controale a trecut șoferul și problemele s-au menținut.

Până și premierul recunoaște că e nevoie de măsuri mai dure. Șeful IPJ Constanța a plecat de bunăvoie din funcția de conducere.

Împotriva sa a fost declanșată măsura cercetării prealabile, mai degrabă o măsură administrativă. Raportul arată cu degetul spre agenții neinstruiți și mai puțin către șefi. Celelalte patru demiteri anunțate încă de săptămâna trecută s-au dovedit a fi demisii.