După ce 21 de persoane aflate pe litoral au ajuns la spital, turiștii sunt tot mai precauți cu locul de unde cumpără produse alimentare. Unii preferă să își pregătească singuri mâncarea, alții au propriile reguli după care aleg restaurantul potrivit.

Citește și: Se pregătesc majorări de taxe de la 1 septembrie! Cât ar putea să ajungă să coste o sticlă de suc?

Comisarii OPC au făcut o 1.200 de controale doar în acest sezon estival. Imaginile din bucătăria unei pensiuni de pe litoralul românesc și alte controale asemănătoare dau de gândit turiștilor care preferă să găsească alte soluții pentru mesele din timpul vacanței.

„Uitați că mergem și cumpărăm de la supermarket-uri mâncare. Nu mâncăm de pe faleză, că e mâncarea praf. E și scumpă”, a declarat un turist. 

Turiștii au propriile explicații din spatele problemelor de care au auzit sau de care s-au izbit. O doamnă a venit cu lada frigorifică.

Cum putem alege localul potrivit pe litoral? 

Cum alegem localul? Inspectorii ne sfătuiesc să analizăm meniul în care ar trebui să găsim toate datele necesare despre preparat. În plus, curățenia din locul respectiv este un alt indiciu important ca și disponibilitate a chelnerilor de a ne oferi informații despre mâncare.

„Unde mi se pare că sunt clienți suficienți și acolo cred că și calitatea ar trebui să fie una bună, mai ales că rulajul ar trebui să fie unul destul de mare, fiind clienți și fiind sezonul deschis”, a mai spus un turist. 

„Să fie controalele cinstite și corecte pentru că atunci când un prestator de servicii se simte un pic încolțit, adică să fie controlat corect, nu cred că își permite să presteze muncă fără calitate”,

a mai concluzionat un turist.

Au fost efectuate 1.200 de controale au fost efectuate pe litoral sezonul acesta. În continuare există operatori economici și încearcă să salveze mâncarea. Există de asemenea operatori economici și nu acordă niciun fel de atenție pentru data de expirare. Grav este că unele restaurante sunt amendate în fiecare an, iar situația nu se schimbă.