Taxele pe bagajele de mână din avion ar putea fi eliminate. Este recomandarea pe care Parlamentul European a înaintat-o companiilor aeriene. În plus, bagajele pe care călătorii au voie să le ia în cabină ar trebui să aibă aceleași dimensiuni acceptate de către toți operatorii aerieni.

„Am avut un bagaj, am crezut că mi se potrivește la cel de mână și nu a fost, a avut mai multe kilograme și a trebui să plătesc în plus o taxă de vreo cincizeci de euro”,

a povestit un călător.

Claudiu este pățit, la fel și alți pasageri care s-au trezit taxați suplimentar pentru bagajul de mână pe care l-au luat în avion. Se întâmplă frecvent deoarece companiile aeriene au standarde diferite în ceea ce privește dimensiunea și greutatea bagajului de mână: „Mă uit și la mine și întotdeauna când călătoresc există mereu frica și stresul ăsta cu bagajul de mână, cine știe, dacă îl acceptă, dacă nu, dacă plătim, dacă ne pune să plătim în plus.”

De exemplu, o companie low cost permite un bagaj mic de mână, care să încapă sub scaunul din față și ale cărui dimensiuni să nu depășească patruzeci de centimetri lungime, douăzeci și cinci de centimetri lățime și douăzeci de centimetri adâncime, iar greutatea admisă poate fi de maximum zece kilograme. La o alta, dimensiunile sunt puțin mai mari cu câțiva centimetri, dar greutatea este aceeași.

„În situația în care le depășim, plătim o dată bagajul de mână sau de cală și, în plus, excedentul de bagaj. Sunt unii pasageri cărora le corespunde bagajul conform unei companii aeriene, dar conform unei altei companii le rămân roțile pe afară sau sunt cu unu, doi centimetri mai mari”, a explicat Ramona Colea, reprezentant companie drepturi pasageri.

Aceste situații absurde ar putea dispărea.

Parlamentul European a votat o rezoluție, în urma sesizărilor făcute de cetățeni, prin care cere companiilor aeriene ca taxele pentru bagajele de mână să fie eliminate.

„Practic cerem ca nicio companie aeriană să nu mai poată impune un preț suplimentar pentru acest bagaj de mână, care trebuie să se încadreze în limite rezonabile. Pentru bagaje, rezoluția solicită ca toate companiile aeriene să aibă aceleași standarde: dimensiune, greutate și celelalte”,

a declarat Vlad Gheorghe, europarlamentar.

Următorul pas este ca executivul, și anume Comisia Europeană, să discute această situație și să dea un răspuns documentului votat de europarlamentari.

„Ceea ce am votat noi este de fapt un pas spre dreptate pentru consumator”, a explicat și Nicu Ștefănuță, europarlamentar.

În plus, rezoluția  recomandă și eliminarea altor costuri ascunse, precum taxa pentru selectarea locurilor din avion.