Operator call-center este unul dintre cele mai căutate locuri de muncă în România, având în vedere programul de lucru flexibil și faptul că multe companii nu îți cer experiență. Numărul de angajați în companiile care oferă servicii de tip call-center au crezut în ultimii ani, în contextul în care multe dintre ele produc un venit de milioane de dolari anual.

Citește și: Ce salariu are un inginer IT în România? Tot mai mulți tineri aleg să se specializeze în acest domeniu

De asemenea, și salariile au crescut în acest domeniu, însă ele diferă în funcție de specializare, tipul de serviciu și cerințele angajatorului. Salariile diferă în funcție de fiecare companie în parte, cât și de specializarea angajatului. Chiar dacă multe companii nu cer experiență, salariile pot fi tot mai mari dacă cunoști mai mult de o limbă străină. Iată cât câștigă lunar un operator call-center în România!

Ce salariu are un angajat la call-center în România

În anul 2022, salariile pentru operatorii de call-center era de 2.750 de lei pe lună, însă veniturile variază între 2.300 de lei net pentru un operator de call-center, 3.770 de lei pentru un team lider și 4.000 de lei pentru un manager de cont, potrivit uneia dintre cele mai cunoscute platforme de recrutare din România.

Aceste venituri pot varia în funcție de limbile străine pe care angajații le cunosc, iar limbile străine rare reprezintă un avantaj. Engleza și franceza nu mai sunt considerate un plus în momentul recrutării. Vorbitorii de limbi rare pe piața din România au un avantaj mult mai mare în domeniul relațiilor cu clienții.

Cele mai căutate limbi străine de pe piața din România pentru call-center sunt araba, rusa, spaniola, mandarina, daneza, suedeza, olandeza, dar și limbile țărilor din estul Europei, respectiv ungară, slovacă, cehă sau poloneză.

Salariile pot ajunge chiar și la 8.000 de lei, în funcție de domeniul de activitate în care activează compania.

Care sunt avantajele unui job ca operator call-center? 

Experiența nu este necesară. Există multe companii care nu se ghidează după acest fapt, chiar dacă reprezintă un avantaj. Pentru cei care sunt noi pe piața muncii, un job ca operator call-center poate reprezenta un avantaj și o metodă de a obține experiență în relațiile cu clienții.

Citește și: Ce salariu are un brancardier în România? Iată câți bani câștigă, de fapt, în fiecare lună

Programul este flexibil, fiind în general part-time, adică între 4 sau 6 ore, în ture de dimineață sau de seară. Acesta este unul dintre motivele principale pentru care mulți aleg acest job, deoarece își pot programa turele în funcție de studii sau alte planuri.

Oportunitățile de viitor pe care le poți avea ca agent call-center pot fi semnificative, în contextul în care companiile investesc mult în pregătirea ta profesională. Experiența pe care o dobândești într-o agenție de relații cu clienții te poate ajuta în orice alt domeniu.

Ai șansa de a promova într-un timp scurt, fiind multe oportunități de a avansa în poziție. Persoanele cu bune calități de comunicare și care pot lucra în echipă vor ieși imediat în evidență.