Cât de ușor poți păcăli un influencer? Este întrebarea care a dat peste cap internetul românesc. Un tânăr care a vrut să facă un experiment social a reușit să ducă de nas mai multe vedete din mediul online, după ce le-a trimis pachete care ar fi conținut brânză special făcută pentru regele Charles. În realitate însă, întreaga poveste era una inventată.

„Oare dacă cineva ar trimite acestor influenceri un produs, evident inventat, l-ar promova fără să verifice dacă măcar există?”,

spune Andrei Petroff, la începutul clipului. Acest tânăr a decis să facă un experiment prin care să facă lumină în felul în care influencerii aleg să promoveze produse pe rețelele de socializare. Tânărul s-a dat drept reprezentant al unei instituții inventate și a țesut o poveste care să pară cât mai convingătoare: „Regele Angliei, pe care îl și salut pe această cale, ar fi primit aparent drept dar de botez această brânză de la o enclavă de călugări.”

A urmat apoi căutarea produsului perfect. Câștigătoare a fost brânza camembert: „Am ales acest tip de lactat rafinat pentru că are mucegai pe el și mi se pare amuzant.” Andrei Petroff a obținut apoi o adresă de email oficială și a trimis mai multe mesaje celor mai cunoscuți influenceri din România. Nu a mai durat mult iar rezultatele au început să apară.

„Nu o să nu vină să credeți, dar asta e un colet de la curtea regală a României”, „Acest camembert pe care l-am primit este eponim regelui Charles și a fost produs pentru festinul aniversar din noiembrie, organizat la palatul Buckingham” Influencerii și-au retras cuvintele după ce au aflat că totul a fost o farsă.

„Doar ca să faci tu niște content și să te distrezi tu ca ți-ai bat de niște influenceri este un alt tip de low” „Parte din job-ul unui creator de conținut este

să transmită informații către comunități. Eu personal fac research înainte să promovez ceva, la fel și echipa mea, însă, de data asta, egoul a stat în cale. Normal că m-am bucurat că mă caută Casa Regală”, au spus ulterior Ana Morodan și Claudisky. 

Iar unele vedete vor acum să ia măsuri legale împotriva tânărului.

„Influencerii, în activitatea lor, primesc foarte multe pachete.

Tu arăți ce produse ai primit și le spui oamenilor de unde sunt acele produse”, a completat Oana Roman.

De vină pentru crearea unor astfel de situații este lipsa reglementărilor pentru publicitatea din mediul online. De la publicarea lui, filmulețul cu experimentul social s-a viralizat pe internet și a adunat peste 100 de mii de vizualizări.