Influencerii, vânați de Protecția Consumatorului! Influencerii au fost luați în vizor de comisarii de la Protecția Consumatorului. Postările celor mai populari zece influenceri români au fost verificate. Aceștia nu vor mai avea voie să promoveze produse fără să semnaleze postările de tip publicitar ca atare.

Această tânără a cheltuit sume importante de bani după ce a fost convinsă să cumpere diverse produse promovate de influencerii preferați pe rețelele de socializare.

În final, produsele s-au dovedit a fi altfel decât în promovările din mediul online.

„Fond de ten, nu știu, bureței de aceea de fond de ten, beauty blender, de exemplu eyeliner. Groaznic, calitate zero, deși nu știu cum au un talent pe cameră să pară altfel și în realitate total dezastru. De o mie trei sute de lei, cam așa, e o sumă destul de mare, niște bani aruncați așa.

Produsele le arunci, bineînțeles. Sunt foarte mulți care nu spun acest lucru, zic că da ok l-am folosit și eu, e foarte bun, îl recomand dar eu nu primesc nimic, adică totul e gratis, îl fac de drag. Nimeni nu face asta, lucrurile nu sunt gratuite”
, a povestit tânăra.

Influencerii, vânați de Protecția Consumatorului! Ofițerii ANPC au trimis scrisori de avertisment celor mai mari creatori de conținut din România

Inspectorii de la autoritatea pentru protecția consumatorilor i-au luat la verificări pe primii zece influenceri români, după numărul de urmăritori pe care îi iau pe Instagram. Scopul urmărit de autorități a fost de a contracara difuzarea unor mesaje de publicitate înșelătoare, difuzate prin intermediul rețelelor sociale.

„Informarea corectă a consumatorului legat de caracterul promoțional al produselor sau serviciilor în sensul că în spatele acestora de fapt se aflau înțelegeri sau chiar protocoale și contracte cu componenta de marketing aferentă, în condițiile în care la momentul promovării efective aceștia nu

transmiteau în continuare acest mesaj cu caracter promoțional”, a declarat Horia Constantinescu, președinte ANPC.

Citește și: Selly, mesaj pentru părinții din România! Vloggerul a reacționat după ce Gheboasă a fost amendat: „Este oare rolul unui artist hip-hop să îți educe copilul? Doamne ferește!”

ANPC a propus astfel o serie de recomandări pentru influencerii care promovează tot felul de produse pe internet.

Etichetarea trebuie să fie într-un loc vizibil, într-un fond clar și într-o dimensiune suficientă de mare a fontului, inserarea de avertismente adecvate sau folosirea de hashtag, cum ar fi hashtag publicitate, hashtag sponsorizare plătită sau hashtag reclamă.

Dorian Popa este unul dintre influencerii care a primit o scrisoare de înștiințare în care era îndemnat să se conformeze noilor reglementări.

„Am citit-o, am luat măsuri.

Eu deja mă conformez regulamentului ANPC. Trebuie să o vedem în funcțiune, trebuie să vedem că nu se va abuza de această nouă reglementare și vor dovedi și respect pentru noi influencerii și între noi influencerii, atunci când ne arătăm sau ne susținem sponsorii sau partenerii la reclamă”, a spus influencerul.

„Am pățit să pic în capcana influencerilor de foarte multe ori, de foarte multe ori cu produse de tip make-up. În America știu că trebuie să pună neapărat, adică mereu văd că scrie acolo mic care nu a plătit. Mi se pare o idee foarte bună”, a mărturisit o tânără.

Citește și: Dinu Maxer are iubită! De ce a ales să o țină ascunsă pe noua femeie din viața lui: „Nu am ieșit din tipar, am zis că-mi plac brunetele”

Specialiștii în domeniu spun că lipsa intenționată a acestor avertismente are la bază o strategie.

„În principal cam ăsta e motivul, banul și engagement-ul mai mare să spun așa, fiind nemarcat ca reclamă lumea poate să o ia ca bună efectiv, ca o postare normală și să interacționeze mai mult cu acea postare”, a explicat Valentin Lăzurean, expert social media.

Noile reglementări vin din partea Comisiei Europene.