Se lucrează de zor pe câmpurile de unde în aproximativ două luni se vor recolta căpșunele dulci și zemoase. Fermierii cu inițiativă se gândesc deja la promovare, chiar dacă fructele încă nu sunt coapte.
„Salutare tuturor! Astăzi suntem în fermă și haideți să vă arăt cum se face curățarea căpșunelor”, așa decurge o filmare în ferma acestei familii din Mârșani, județul Dolj. Prin clipuri explicative, mică afacere a devenit virală și a reușit să adune o comunitate de clienți de toate vârstele.
Agricultorii apelează la promovarea pe rețelele sociale
Cel care a venit cu ideea este Bogdan, un tânăr de 23 de ani, student la Horticultură. Doljeanul a vrut să rate întregii lumi că generația Z poate schimba modul în care se promovează agricultura.
„În urmă cu trei săptămâni am început să postez mai des din fermă și am avut un impact foarte mare și pot spune că fac și un milion de vizionări la un clip”,
Bogdan și-a convins și părinții să se lase filmați, iar rezultatele au început să apară încă din primele zile.
„Nu am fost încântată cu TikTok-ul fiindcă nu am cont, nu știam eu ce este”, a precizat mama tânărului.
Ferma are un hectar jumătate de căpșune iar marfa se vinde din mai și până în noiembrie în piețele angro din Craiova.
„Nu sunt atât de mulți fermieri să se promoveze pe TikTok, pe Facebook și Instagram sunt mult mai mulți și este o nișă mai restrânsă”, a explicat Bogdan.
Fructele vândute acum prin piețe sunt din import și costă aproximativ 40 de lei kilogramul. În prima săptămână din mai, estimează producătorii, vor apărea cele românești, din sere, și se vor vinde cu 35 de lei pe kilogram.
La început de mai vom putea cumpăra și căpșune de câmp, cu prețuri cuprinse între 15 și 20 de lei.