Pare că a plouat cu indicatoare rutiere în unele zone din București. Pe o distanță de doar câteva sute de metri sunt zeci de semne care ar trebui să-i ghideze pe șoferi. În realitate, aceștia spun că mai mult îi încurcă. Experții sunt de părere că orice indicator este binevenit, mai ales în zonele cu trafic intens. Pe strada Lăptari tei din Capitală sunt indicatoare rutiere cât vezi cu ochii, parcă aruncate unele peste altele.

Este vorba despre o străduță lăturalnică, nicidecum un bulevard intens circulat.

„E prima dată când vin și rămân surprins, într-adevăr, că tot șofer sunt și eu, dar parcă a venit ploaia cu semne de circulație: parcare, interzis, mai încolo e sens interzis, sens unic”, spun bucureștenii. 

Ne încumetăm și le numărăm: sunt peste 15 indicatoare în mai puțin de 200 de metri.

„A fost o afacere ceva, mă gândesc, să pună atâtea. Ar trebui să pună în intersecții. Sunt cam multe”, „Sunt puse în bătaie de joc și mi se pare o idioțenie această stradă”, spun oamenii. 

Ne mutăm pe strada Maior Ion Coravu. Găsim aceeași pădure de indicatoare. Cei care locuiesc în zonă au avut timp să analizeze temeinic semnele care au răsărit parcă peste noapte: „13 semne să numai intersecția asta.”

Majoritatea sunt semne care indică parcarea sau sensul unic. Sunt atât de multe însă, că se acoperă unele pe altele.

Citește și: Soluțiile Guvernului nu opresc protestele. Fermierii și transportatorii rămân în continuare în stradă: „Oamenii de rând nu au cu ce să plătească taxele”

„Un stâlp cu trei indicatoare acoperă semnul pentru trecerea de pietoni, dar nu e o problemă, pentru că tot aici mai este încă un indicator pentru aceeași trecere”,

a transmis Georgiana Grimm, reporter Kanal D.  

Tot în zonă vedem semnul pentru un drum înfundat, amplasat de două ori la capătul străzii

„Sifonare de bani. Pentru ce să pui atâtea semne de circulație pe metru pătrat?”, se întreabă bucureștenii. 

„O zonă mai bine să fie corect semnalizată, decât indicatoarele nu neapărat să lipsească, dar să nu ofere o atât de bună informare a participanților la trafic.

Ba mai mult, sunt anumite zone, cu atât mai mult noaptea, când vizibilitatea e redusă, când anumite indicatoare să știți că nu se văd”, spune Sorin Ene, pilot profesionist. 

Conform municipalității, montarea oricărui indicator rutier este decisă de experți în Comisia Tehnică de Circulație, iar mai apoi sunt puse în practică de primăriile de sector. În 2023 au fost cumpărate 4250 de indicatoare rutiere, costul lor fiind 800 de mii de lei, fără TVA.