Un trend periculos a luat amploare, iar părinții sunt extrem de îngrijorați. Tot mai mulți copii au căzut în vraja cosmeticelor, iar în magazine și pe internet au apărut tot felul de machiaje pentru cei mici. Dermatologii avertizează că un astfel de obicei de la vârste fragede poate lăsa urme pe viață.

Raioanele care au cosmetice pentru copii au ajuns și la noi în magazine. Rutina de îngrijire a pielii la vârste tot mai mici s-a răspândit de fapt pe paginile de socializare.

Este un adevărat trend la nivel internațional. Apa micelară, gel de curățare, cremă hidratantă, dacă sunt dedicate îngrijirii tenului adult pot avea efecte ireversibile pentru pielea copiilor. Dermatologii sunt fermi în acest sens.

„Produsele cosmetice și în general cele de machiaj pot determina dermatite de contact, eczeme la nivelul feței, uneori chiar și arsuri și, de asemenea, pot determina apariția acneei și a erupțiilor”,

explică Florentina Zaharia, medic dermatolog.  

Dermatologii atenționează că produsele cosmetice folosite greșit pot aduce mai multe probleme decât beneficii

Doar că, sub influența clipurilor postate pe internet, interesul copiilor pentru cosmetice crește.

„Puțin ciudat, e puțin cam devreme să se îngrijească atât de mult de corpul lor și ar putea să se gândească la igiena personală în alți termeni.

Cred că ei copiază ce văd în casă”, cred oamenii.  

„Este bine să le vorbim și să învățăm copiii cum să-și îngrijească pielea, în primul rând prin spălarea feței cu un săpun delicat”, spune activista Ana Maiță.

Pentru că pe rețelele sociale clipurile nu au restricții, iar multe din cele dedicate îngrijirii pielii devin virale îndată ce sunt postate, europarlamentarii s-au gândit cum să îi protejeze pe copii.

Citește și: Sensy, dezvăluiri despre comentariile negative pe care le primește, sâmbătă, în noua ediție a emisiunii „Play IT”, de la 13:30, pe Kanal D2: „Ce roșie ești, mai spală-te pe față”

„Uniunea Europeană a adoptat directiva privind piața digitală, Digital Single Act, care spune așa: operatorii și social media trebuie să blocheze conținutul publicitar de marketing care e direcționat către copii”,

precizează europarlamentarul Nicu Ștefănuță.  

Dermatologii recomandă folosirea produselor dermato-cosmetice testate dermatologic și adaptate vârstei, dar numai după vârsta de 14 ani.