Prețul biletelor de avion începe să fie dictat de inteligența artificială. Unele companii aeriene au început să apeleze la această metodă. Practic, în funcție de veniturile clienților, programul poate identifica prețul maxim pe care ar fi dispus să îl plătească fiecare pasager. În luna ianuarie, vacanțele prind aripi. Ofertele imbatabile îi fac pe călători să nu stea pe gânduri și să profite. La mare căutare sunt concediile în destinații exotice.

Acest cuplu s-a orientat rapid către Bali.

„Am spus să mergem și în altă parte. Pur și simplu am văzut și noi pe TikTok, pe mai multe chestii”, au declarat aceștia.

Citește și: Valentine's Day 2024: Idei de destinații de vis. Locurile fabuloase care te vor face să te bucuri de zile pline de iubire

Destinații exotice au ales și acești tineri proaspăt căsătoriți pentru luna de miere.  „Șapte zile Maldive și trei zile la Dubai. Vom face sporturi acvatice, să vizităm celelalte insule, localnici. Să vedem cum se comportă și după aia Dubai”, au spus cei doi.

Alții au vrut o vacanță mai aproape de casă, dar cu plajă și soare, iar Tenerife întrunește condițiile. „Dus-întors cu cel mic ne-au costat aproximativ o mie de euro.

Ținând cont că este zbor direct și destinație e cât de cât cerută a fost un preț relativ corect”, a declarat un bărbat.

„Este, ce-i drept, o cerere de la un an la altul tot mai mare pentru vacanțele exotice. Asta și datorită faptului că la noi în țară temperaturile sunt scăzute în general în perioada de iarnă”, a declarat Dragoș Bărbuceanu, manager agenție de turism.

Cetățenii europeni ar trebuie să își dea acceptul pentru această metodă 

De apetitul crescut pentru călătorie profită deja unele companii aeriene, care lasă prețul biletelor de avion pe seama inteligenței artificiale. Programul analizează dacă un client are sau nu bani pe baza cumpărăturilor pe care le face, a sumelor din conturi ori a obiceiurilor sale de călătorie.

„De aici ideea este că vor fi avantaje pentru turiștii care nu au așa mare disponibilitate financiară, iar pentru cei care o au este ușor dezavantaj, pentru că prețul va crește”, a declarat. Dragoș Bărbuceanu, manager agenție de turism.

Pentru companiile aeriene, chiar și câțiva lei în plus la fiecare bilet adunați de la toți călătorii aduc venituri considerabile. Acum 30 de ani, de exemplu, un operator american de zbor a economisit 40.000

de dolari doar eliminând o măslină din salata fiecărui pasager. Există și o îngrijorare.

„Pentru ca această inteligență artificială să funcționeze beneficiu companiilor aeriene așa cum ele își doresc trebuie să și ia acceptul de la cetățeni europeni, pentru că altfel ar fi o încălcare a GDPR, pentru că analizează comportamentul nostru fără ca noi să ne dăm acordul. Mai rău, chiar împotriva noastră, pentru că interesul lor este să crească prețurile, nu să le scadă”, a declarat Vlad Gheorghe, europarlamentar. Trendul scumpirilor biletelor de avion va continua și anul acesta, estimează reprezentanții din domeniu.