Ce salariu are un șofer de TIR în Italia? Tot mai mulți șoferi profesioniști din România preferă să plece și să muncească în străinătate, unde salariile sunt cu mult peste cele din țara noastră. În România, șoferii de TIR experimentați primesc, în medie, un salariu de 4.000 de lei net, iar lefurile pleacă de la 2.500 de lei net.
Citește și: Ce salariu are un șofer de TIR în Spania? Diferența cu salariile din România este uriașă
Șoferii de TIR din România conduc mii de kilometrii pentru venituri mult mai mici decât cele pe care le obțin în afară. Una dintre țările în care șoferii de TIR au salarii considerabil mai mari este Italia. Iată de ce tot mai mulți șoferi profesioniști pleacă să lucreze în Peninsulă!
Ce salariu are un șofer de TIR în Italia?
Un șofer de TIR poate ajunge la un salariu de mii de euro pe lună, însă cei care vor să ajungă că muncească în
Salariul minim și maxim pentru un șofer de camion în Italia este între 1.108
euro și 2.591 euro pe lună, în anul 2023. Un șofer de camion și camion câștigă de obicei între 1.108 euro și 1.719 euro brut pe lună la începutul angajării, relatează Autobahn.ro .Aceste salarii sunt mult mai mari și decât al unor medici din România, potrivit unei analize făcute de Fanatik. Conform noii grile de salarizare intrate în vigoare la 1 ianuarie 2023, conform majorărilor, medicii rezidenți din anul I au un salariu de 5.700
Țările care oferă salarii mari șoferilor de TIR
Pe primul loc în clasamentul țărilor care oferă salarii uriașe șoferilor de TIR se numără Islanda, cu salarii cuprinse între 3.900-4.300
euro. Pe locul doi se află Germania, unde veniturile variază între 3.000-4.000 euro. Franța și Țările de Jos se află pe locul trei al acestui top, cu 2.500-3.500 euro, urmate de Italia, cu 2.700-3.000 euro.Citește și: Veste bună pentru șoferi: valabilitatea polițelor Euroins, prelungită
Oferte atractive sunt și în Suedia: 28.000-30.000 SEK (2.700-2.900 euro), dar și în Norvegia: 29.000-30.000 NOK (2.850-2.950 euro).